Search anything

Close search
Back to Programme
Design thinking als tool bij het ontwerpen van nieuwe bestemmingen. Toerisme als middel om maatschappelijke opgaven aan te gaan.

Inspiratiekaart voor nieuw toerisme in Nederland

Inspiratiekaart van Nederland
Van Eijk & Van der Lubbe

Ontwerp nieuw toerisme. Vanuit het Perspectief Bestemming Nederland 2030 dat door het NBTC is ontwikkeld. Van Eijk & Van der Lubbe heeft aan dit visiedocument bijgedragen. In navolging hierop heeft zij de Inspiratiekaart van Nederland voor het NBTC ontworpen.

Ontwikkeld vanuit het principe toerisme te willen spreiden en iedere Nederlander te laten profiteren, wordt in de inspiratiekaart vanuit 5 maatschappelijke opgaven bekeken hoe toerisme een middel kan zijn om deze opgaven aan te gaan.

Deze inspiratiekaart omvat een andere manier van denken. Een 30-tal ideeën om toerisme op een andere manier in te zetten zal in november worden gepresenteerd op de beleidsmakersdag ism de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Tijdens de Toerismetop van 28 september jl. is hier onderstaande teaser van getoond.

Onder leiding van Anouk van Eekelen (Director Destination Development bij NBTC) gaan tijdens DDW TV op zaterdag 24 oktober tussen 11.30 en 12.30 Miriam van der Lubbe (Van Eijk & Van der Lubbe), Stef Driessen (Sector Banker Leisure bij ABN AMRO) en Conrad van Tiggelen (Director Strategy & Branding bij NBTC) in gesprek over de kansen en uitdagingen voor het nieuwe toerisme.

Partners

Van Eijk & Van der Lubbe en NBTC

Van Eijk & Van der Lubbe is op de wereld om een bijdrage te leveren. Door grenzen te verleggen en ogen te openen dragen onze ontwerpen bij aan vernieuwingen met blijvende waarde.

Als dé destinatiemanagement-organisatie van Nederland zorgt NBTC op basis van relevante kennis en inzichten voor een nationale visie op toerisme. Op basis van deze visie verbinden, faciliteren en ondersteunen wij steden, regio’s, ondernemers en andere partijen.