Zoeken

Sluit zoeken
Ga naar vorige pagina

Vergunningen

Als deelnemer ga je zelf na of je een vergunning nodig hebt voor de locatie waar je wilt exposeren. Heb je een vergunning nodig? Meld dit dan vóór 1 juni bij de DDW-organisatie. Daarnaast moet je het aanvraagproces voor de vergunning ook vóór 1 juni starten, volgens onderstaande richtlijnen.

Bestaande locatie

Organiseer je een activiteit bij een bestaande locatie en valt je event onder het reguliere gebruik van die locatie? Dan is er geen vergunningsplicht. Neem bij twijfel contact op met Eindhoven247 (front office van het cluster evenementen van de gemeente). Zij kunnen helpen bij het uitwerken van je concept en de vergunningsaanvraag en, adviseren over subsidiemogelijkheden. Eindhoven247 bereik je via info@eindhoven247.nl of telefoonnummer 040-707 40 40

Evenement

Wil je een evenement organiseren op het Stadhuisplein, het Lichtplein, de Markt of het Ketelhuisplein? Geef dit aan in je aanmelding en wij nemen contact met je op. Je hoeft hiervoor zelf geen vergunning aan te vragen. Deze locaties vallen onder de DDW-vergunning. Er zijn wel kosten verbonden aan deze aanvraag. Je krijgt vooraf een kostenindicatie van ons.

Overig activiteiten

Gebruik je een andere buitenlocatie, een leegstaand pand of organiseer je een feest? Dan heb je mogelijk te maken met een vergunningsplicht. Neem hiervoor contact op met Eindhoven247.

Evenementenbeleid

Bekijk ook het Evenementenbeleid van de gemeente Eindhoven. Daarin staan de spelregels voor evenementen. Je vindt er antwoorden op vragen als: wie is waarvoor verantwoordelijk, wat is de procedure en welke voorwaarden en voorschriften worden er gesteld? 

Aanvraagformulieren

Kleine evenementen (tot 250 personen) hebben geen vergunning nodig, maar moeten wel tijdigworden aangemeld. Deze evenementenmelding en het aanvraagformulier vergunning evenement vind je terug op www.eindhoven.nl.