Zoeken

Sluit zoeken
Nieuws

Renault is klaar voor DDW19

17 October 2019

Renault Design ride, photo by Jeroen van der Wielen
Renault maakt zich op voor Dutch Design Week (DDW), het grootste designevenement van Noord-Europa. Als partner pakt Renault uit met 35 nieuwe Renault ZOE Design Rides, drie conceptcars en lezingen van Laurens van den Acker, Executive Vice President Corporate Design van Renault.

Het thema van de Dutch Design Week 2019 is ‘If not now, then when?’. In een wereld waarin verstedelijking zich snel ontwikkelt en 60 tot 70 procent van de bevolking rond 2030 in steden woont, wordt het een grote uitdaging om mensen op efficiënte, duurzame en betaalbare wijze te vervoeren. Het thema sluit perfect aan op de visie van Renault die gelooft dat mobiliteit in de toekomst elektrisch, gedeeld en autonoom zal zijn.

Om zijn visie kracht bij te zetten, toont Renault drie conceptmodellen die voor het eerst in Nederlandse te zien zijn. Het betreft de trilogie EZ-GO, EZ-PRO en EZ-ULTIMO die in het Eindhovense Klokgebouw de toekomstvisie van Renault vertaalt op het gebied van stedelijke mobiliteit in 2030.

Renault ZOE Design Ride

Om zijn leidinggevende rol te bevestigen, zet Renault 35 exemplaren van de nieuwe  Renault ZOE in als ‘Design Ride’. De verder verbeterde ZOE is voor het eerst in Nederland te zien. Met de Design Rides – die elk van een passend thema en ontwerp op het dak voorzien zijn – kunnen bezoekers gratis tussen meer dan 100 verschillende locaties van DDW vervoerd worden. Vorig jaar vervoerden de Renault ZOE ‘Design Rides’ maar liefst 60.000 bezoekers.

Lezingen Laurens van den Acker

Voormalig DDW ambassadeur Laurens van den Acker, Executive Senior Vice President Corporate Design van Renault, zal op 19 en 20 oktober diverse lezingen geven over design en mobiliteit van de toekomst. Tevens organiseert Renault ‘Design de Auto van de Toekomst’. Tijdens deze designcontest vroeg Renault heel Nederland om mee te denken over hoe de ideale auto van de toekomst er uitziet. Meer informatie wordt later bekendgemaakt op de social mediakanalen van Renault Nederland en via designdeautovandetoekomst.nl