Het nieuwe thema werd vanmiddag via live Q&A’s op Instagram aangekondigd door Miriam van der Lubbe, Creative Head van Dutch Design Week.
Picture This
Het thema Picture This doet een beroep op ieders voorstellingsvermogen en viert de verbeeldingskracht van ontwerpers. We kunnen ons allemaal iets voorstellen bij waar we nu als samenleving en met de planeet op afstevenen. Hoe kan of moet dat anders? Er komt zoveel op ons af dat het ons kan overweldigen. Maar we zijn het verplicht aan onszelf en de toekomstige generaties om te focussen op wat er nodig is en actie te ondernemen. Het thema doet ook een beroep op ontwerpers zelf: esthetiek en schoonheid zijn ongekend krachtige manieren om de deur naar betekenis te openen en mensen in beweging te brengen. Ontwerpers zijn experts in het formuleren en visualiseren van andere perspectieven, waardoor ze mensen mee kunnen nemen in een proces van verandering en verlamming kunnen doorbreken.
The best of all weeks
Dat is wat Dutch Design Week in 2023 wil bereiken: de best mogelijke presentatie van ontwerpkracht en daarmee beweging op gang brengen. Tijdens DDW23 presenteren ontwerpers de laatste ontwikkelingen uit de volle breedte van het ontwerpveld. Picture This laat volop ruimte voor verwondering én toont hoe verandering eruit kan zien.
Live lancering thema
Het thema werd dit jaar in samenwerking met onze mediapartners DesignWanted en ArchDaily aangekondigd. In twee live Q&A’s ging Miriam van der Lubbe in gesprek met Patrick Abbattista (DesignWanted) en Diego Hernández (ArchDaily).