AndrĂ© Doxey trad begin dit jaar toe tot als Senior Vicepresident en Head of Design van de LEGO Group in Denenmarken. Zijn ontwerpcarrière begon dertig jaar geleden bij Pentastar, de luchtvaartafdeling van Chrysler Motor Company, waar hij complete vliegtuiginterieurs ontwierp. Daarna werkte hij bij Newell Rubbermaid voordat hij bijna twintig jaar bij Nike aan de slag ging. Bij Nike werkte hij voor verschillende divisies, waaronder performance training en Air Jordan.Â
De afgelopen acht jaar was André Creative Director bij Adidas, waar hij verantwoordelijk was voor labels als Adidas Terrex en Five Ten. Hij speelde ook een sleutelrol in initiatieven als de Olympische Zomer- en Winterspelen van 2020 en 2022, en de Adidas x Stella McCartney samenwerking voor Women's Training. Zijn ervaring heeft geleid tot het creëren van spannende nieuwe productportfolio’s en het opbouwen van sterke designorganisaties.
“André Doxey heeft een enorme bevlogenheid en de drive om met talent in aanraking te komen. Én hij kent het belang van ontwerp binnen grote commerciële organisaties van binnen en van buiten: een gouden combinatie.”
Miriam van der Lubbe (Creative Head DDW)
Visie
DDW beacons vormen een soort bakens in de woelige wereld van ontwerp, zowel voor collega-ontwerpers als voor partners en DDW bezoekers. De betrokkenheid van toetredende beacons bestaat het eerste jaar uit een deep dive in DDW en het delen van hun visie op het vak en de wereld waarin zij werken. Die verkenning leidt vervolgens tot het ontwikkelen van projecten en/of een presentatie op Dutch Design Week.