Zoeken

Sluit zoeken
Ga naar Updates

thonik ontwerpt nieuwe identiteit Dutch Design Week

Voor een nieuwe identiteit van het festival slaat Dutch Design Week (DDW) de handen ineen met het Amsterdamse thonik.

Voor een nieuwe identiteit van het festival slaat Dutch Design Week (DDW) de handen ineen met het Amsterdamse thonik, opgericht door ontwerpers Nikki Gonnissen en Thomas Widdershoven. Het festival dat dit jaar haar twintigste verjaardag viert gaat samen met thonik op zoek naar een stijl die continuĂŻteit en verandering met elkaar verenigt. Een huisstijl die in de basis steeds hetzelfde is, maar die mee-ademt met de tijd. Net zoals het festival.

De komende periode gaat thonik samen met DDW aan de slag met de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Deze zal leunen op twee pijlers, die van continuïteit en van vernieuwing. Het wordt een stijl die met respect voortbouwt op het verleden, maar ook een stijl die ruimte laat aan de tijd en een steeds veranderende inhoud, thematiek en context. "Dit is een schitterende uitdaging in het hart van de Nederlandse ontwerpwereld”, zegt Thomas Widdershoven (oprichter thonik). “We gaan vormgeven aan de verhalen die DDW rijk is: in tekst, beeld en interactie. We verheugen ons enorm op de samenwerking met het team van DDW.”
 
Waarom thonik?
Op basis van de jarenlange relatie tussen beide partijen heeft DDW er bewust voor gekozen de opdracht niet als brede pitch uit te zetten, maar direct te partneren met thonik. Het ontwerpbureau behoort volgens de organisatie tot de beste bureaus wereldwijd en beschikt over een onderscheidende visuele stem en een idem portfolio. Mark de Greeff, CMO bij DDW bevestigt dit: “thonik is al sinds jaar en dag betrokken bij DDW. Dat gecombineerd met het feit dat wij hen scharen onder de allerbeste grafische ontwerpbureaus die wij kennen, maakt dat deze keuze logisch en goed voelt”.
 
Het digitale DDW platform blijft daarnaast in vertrouwde handen bij Vruchtvlees Digital Strategy & Design. “Daarmee hebben we 2 van de Nederlandse topbureaus aan ons verbonden”, aldus De Greeff.
 
Het ontwerpproces in woord
Het ontwerpproces wordt op de voet gevolgd door zelfstandig merk- en designstrateeg
Roel Stavorinus. Door middel van inhoudelijke artikelen zal hij inzicht geven in het proces, de keuzes die gemaakt moeten worden en zo steeds meer van de huisstijl delen. Met als climax in oktober DDW: met een actueel thema, een nieuw programma en een stijl die duidelijk refereert aan het verleden, maar die een blik werpt op de toekomst.

Download het persbericht (Engels)

Download

Download het persbericht (Nederlands)

Download