‘Silk Surveys’ is de eerste collectie modeaccessoires van Cypherloom. De sjaals tonen een generatieve visuele taal, volledig opgebouwd uit geometrische vormen, waarmee we onderzoeken hoe ze met behulp van een algoritme verhalen van mensen kunnen communiceren.
Naar een hyper-inclusieve en hybride ontwerpmethode met behulp van data
‘Silk Surveys’ is een verzameling van 3 data-responsieve sjaals die persoonlijke identiteit communiceren. De sjaals tonen een generatieve visuele taal, volledig opgebouwd uit geometrische vormen, waarbij wordt onderzocht hoe ze op expressieve wijze menselijke identiteit kunnen communiceren. Door persoonlijke vragen te beantwoorden, creëert het algoritme een unieke zijden sjaal op basis van jouw data, die je kunt dragen om je verhaal te delen.
De collectie is geïnspireerd op het onderzoek van Bruno Munari naar de geometrische vormen (Ontdekking van het Vierkant, Cirkel en Driehoek), waarbij we de toepassing van datavisualisatie hebben verkend voor een meer inclusieve ontwerpmethode, met als doel een diepere relatie te inspireren tussen mensen en de objecten die ze verzamelen.
Silk Surveys is een samenwerking tussen Gianni Antonia (grafisch ontwerper), Diane Wallinger (digitaal modeontwerper) en Sara Orfali (xr-developer).