Normaal gesproken worden de XXL-banners voor buitenreclame gerecycled na eenmalig gebruik, maar studio mo man tai vroeg - waarom dat proces niet uitstellen en de âachtergrondâ van een voorbije campagne nieuw leven geven door dezelfde stof (opnieuw) te gebruiken voor een alternatieve boodschap.
Hergebruik opnieuw gedefinieerd
Voor het âRe-campaignâ project heeft studio momantai zich tot doel gesteld het gebruik van de extreem grote stukken super robuust monomaterial PET doeken te verlengen en â voor ze uiteindelijk 100% gerecycleerd worden â ze opnieuw te gebruiken voor nieuwe/andere âcampagnesâ of toepassingen.
We legden de basis door zorgvuldig enorme banners te selecteren met een indrukwekkende oorspronkelijke afmeting van 18 x 46 meter die complete gevels van gebouwen bedekten. Na wat experimenteren met de zware stoffen en deze opzettelijk op maat te snijden, creëerden ze al unieke panelen met visueel aantrekkelijke, gepixelde details en kleurovergangen.
Voor de installatie in onze studio willen ze deze grote stukken stof gebruiken om een nieuwe kleurrijke installatie te creëren waar de bezoekers doorheen kunnen lopen en kunnen genieten van een visuele en mindful ervaring.
Door gelaagdheid, door spelen met volumes, kleurcontrasten en lasergesneden afbeeldingen wordt de aandacht gevestigd op nieuwe thema's die een âcampagneâ verdienen. Zo zullen â bijvoorbeeld - verschillende pilaren gemaakt worden (met de stof) .... en willen ze de discussie uitlokken rond het thema: VERZUILING.