Zoeken

Sluit zoeken
Terug naar Programma

VERZUILING (PILLARISATION)

Een 're-campaign' project dat gerecyclede monomateriaal reclame doeken (her-)bruikt om de principes en geldigheid van het thema in vraag te stellen.

Normaal gesproken worden de XXL-banners voor buitenreclame gerecycled na eenmalig gebruik, maar studio mo man tai vroeg - waarom dat proces niet uitstellen en de “achtergrond” van een voorbije campagne nieuw leven geven door dezelfde stof (opnieuw) te gebruiken voor een alternatieve boodschap.

Hergebruik opnieuw gedefinieerd

Voor het ‘Re-campaign’ project heeft studio momantai zich tot doel gesteld het gebruik van de extreem grote stukken super robuust monomaterial PET doeken te verlengen en – voor ze uiteindelijk 100% gerecycleerd worden – ze opnieuw te gebruiken voor nieuwe/andere ‘campagnes’ of toepassingen.
We legden de basis door zorgvuldig enorme banners te selecteren met een indrukwekkende oorspronkelijke afmeting van 18 x 46 meter die complete gevels van gebouwen bedekten. Na wat experimenteren met de zware stoffen en deze opzettelijk op maat te snijden, creëerden ze al unieke panelen met visueel aantrekkelijke, gepixelde details en kleurovergangen.
Voor de installatie in onze studio willen ze deze grote stukken stof gebruiken om een nieuwe kleurrijke installatie te creëren waar de bezoekers doorheen kunnen lopen en kunnen genieten van een visuele en mindful ervaring.
Door gelaagdheid, door spelen met volumes, kleurcontrasten en lasergesneden afbeeldingen wordt de aandacht gevestigd op nieuwe thema's die een “campagne” verdienen. Zo zullen – bijvoorbeeld - verschillende pilaren gemaakt worden (met de stof) .... en willen ze de discussie uitlokken rond het thema: VERZUILING.

Over studio mo man tai

Het label mo man tai van de gelijknamige studio staat bekend om kleurrijke designproducten maar elk jaar, tijdens DDW, presenteren we als studio persoonlijke projecten/installaties zonder enige commerciĂ«le bedoeling – dat wil zeggen dat we ons dan niet richten op klantwensen of dergelijke maar een installatie realiseren (vaak samen met partners) die een selectie aan waardes – gerelateerd aan belangrijke sociale, gemeenschaps- of duurzaamheidsthema’s - onder de aandacht brengen.