Geïnspireerd door een sci-fi verhaal dat ik samen met AI heb geschreven, speelt dit project zich af in een utopisch 2204 en verkent vakmanschap, materiaalonderzoek en innovatief design. Het omvat vier fysieke outfits en twee digitale werken, elk een uniek personage uit het verhaal.
Projectverklaring
De personages uit het sci-fi verhaal, zoals 'De Herderin van Herinneringen', 'De Robottherapeut', 'De Stofboekhouder', 'De Circulaire Culinaire Innovator', 'De Digitale Concierge' en 'De Virtuele Modeontwerper', belichamen thema's zoals traditioneel weven, zero waste, 3D-weven, bioplastic innovatie en digitale mode. Elk outfit weerspiegelt een narratief dat gekoppeld is aan het onderzoek, van ambacht tot geavanceerde technologie. Door middel van deze personages belicht het project serieuze kwesties zoals duurzaam design en circulaire materialen, met een vleugje lichtheid en humor.
Deze reis door de geschiedenis van ambacht en toekomstige mogelijkheden is bedoeld om een nieuw begrip te inspireren van de rol van mode in een duurzame toekomst, waarin traditie en innovatie een dynamische en harmonieuze combinatie vormen.