Dit onderzoek vertaalt Misiconi's inclusieve lesmethoden naar visuele tools om dansers te helpen artistieke autonomie te ontwikkelen en hun groeiproces inzichtelijk te maken. Experiment en samenwerken met de dansers, een gemengde groep met en zonder beperkingen, was essentieel voor het proces.
Hoe ontwikkel je vaardigheden als danseducatie niet aansluit bij jouw unieke lichaam en behoeften?
Deze samenwerking tussen ontwerpstudio ST-DUO en de inclusieve dansgroep Misiconi benadrukt het belang van inclusieve en adaptieve lesmethoden die de diverse unieke behoeften van dansers erkennen en ondersteunen.
Met een focus op jongvolwassen dansers met verstandelijke beperkingen en/of leerproblemen, leggen de tools de kracht van visualisatie voor leerprocessen en zelfreflectie bloot. De ontwikkelde prototypes omvatten ‘Growth Maps’, die tekenen gebruiken als gespreksmiddel, ‘Prompt Questions’ die helpen het leerprocess te observeren, en ‘Goal Cards’ om vooruitgang te visueel te maken. Het onderzoek en de prototypes van de toolkit zijn vastgelegd in de publicatie ‘A New Way to Grow.’