‘Artificiata’ haalt inspiratie uit de rariteitenkabinetten van de 16e, 17e, en 18e eeuw. De serie bestaat uit vijf sculpturen, elk met een eigen verhaal en betekenis, die samen een diepere reflectie bieden op hedendaagse problematiek en hoe wij daar als mens mee omgaan.
The River of Blood Never Runs Dry
Dit kunstwerk herinnert aan de gruwelen van de Holocaust en de huidige conflicten zoals de oorlog in Gaza. Het confronteert de kijker met de voortdurende menselijke wreedheid en de cyclische aard van haat en geweld. Het vraagt ons om na te denken over onze rol in het instandhouden of doorbreken van deze cycli.
1998
Dit sculptuur viert de ontdekking van de volledige omvang van de clitoris door Helen O'Connell in 1998 en bekritiseert de historische verwaarlozing van vrouwelijk plezier en het vrouwelijke lijf in de wetenschap. Het benadrukt de blijvende invloed van seksisme en gender bias in de medische wetenschap.
Daphne
Gebaseerd op de mythologische figuur die in een boom veranderde om te ontsnappen aan een goddelijke aanval, symboliseert dit werk de huidige staat van onze koraalriffen. Het herinnert ons aan de destructieve impact van menselijke activiteiten op de natuur en roept op tot behoud en herstel van onze ecosystemen.
I Will Learn To Love My Wrinkles
Geïnspireerd door de Nautilusbeker, symboliseert dit werk de strijd tegen de maatschappelijke druk om jeugd en schoonheid te idealiseren. Het moedigt aan tot acceptatie en waardering van natuurlijke veroudering en persoonlijke groei.
Love Is A Greedy Bitch
‘Love is A Greedy Bitch’ onderzoekt de complexe aard van liefde en verlangen, geïnspireerd door de Griekse godin Aphrodite. Het reflecteert op de moderne uitdagingen van liefde en relaties in een tijdperk van overvloed en keuzes, en de impact hiervan op onze emotionele gezondheid.