Zoeken

Sluit zoeken
Terug naar Programma

Future > Factory > Furniture >

Een collectief van Nederlandse meubel- en designorganisaties ontmoet inspirerende grensverleggers op weg naar een circulaire meubelketen.

Still 'Stof tot nadenken uit Enschede Textielstad' — © Cutjongens

De meubelmerken Arco, CS Rugs, Gelderland, Label van den Berg, Lande Family, Leolux en Montis zetten samen met CBM en de Dutch Design Week de spotlight op opkomende grensverleggers uit de meubelbranche. Het doel: samen de transitie maken naar een circulaire keten van duurzaam Dutch design.

Kom van die bank af | Grensverleggende verhalen over de Nederlandse meubelbranche in transitie

Zeven Nederlandse designmeubelproducenten (Arco, CS Rugs, Gelderland, Label van den Berg, Lande Family, Leolux en Montis) bundelen hun krachten met branchevereniging CBM en Dutch Design Week op weg naar verduurzaming van de leefomgeving. Ze presenteren ‘Kom van die bank af’: een reeks portretten van inspirerende grensverleggers uit de branche.

Het eerste portret, ‘Stof tot nadenken uit Enschede Textielstad’, draait om Annemieke Koster. Haar ambitie: Enschede weer op de kaart zetten als een wereldspeler in circulair industrieel textiel. In 11 jaar passievol ondernemerschap is Annemiekes initiatief, Enschede Textielstad, uitgegroeid tot de meest duurzame schaalbare textielproducent in Nederland, die uit gerecyclede grondstoffen (hergebruikt katoen, denim, wol, tencel, hennep en vlas) hoogwaardige geweven stoffen maakt.

Initiatieven als Enschede Textielstad zijn precies wat de Nederlandse meubelindustrie nodig heeft op weg naar een circulaire keten. Met ‘Stof tot nadenken uit Enschede Textielstad’, zet het collectief Future > Factory > Furniture de spotlight op deze grensverlegger, om deze boodschap van duurzaamheid en transparantie branchebreed en wereldwijd te laten resoneren.

Over CBM, DDW & Dutch Furniture brands

Binnen het collectief Future > Factory > Furniture > bundelen 7 gerenommeerde Nederlandse meubelmerken hun krachten met het CBM en Dutch Design Week. Het doel: samen de transitie maken naar een circulaire keten van duurzame producten. Zo bieden we een tegenwicht voor goedkope, niet-duurzame interieurproducten die de markt steeds verder overnemen, én behouden we de ambachtskunst, kennis, werkgelegenheid, trots en kwaliteit waar de iconische Nederlandse interieurbranche om bekendstaat.
Partners
Strijp-S area, Klokgebouw, Klokgebouw 50 , Map No. B2
Map wordt geladen...
Volledig rolstoel toegankelijk
Wifi beschikbaar
Toiletten aanwezig