In de wereld van vandaag is inclusie een steeds groter thema aan het worden. Waarom blijft de mode-industrie dan achter? Als je moet leven met een visuele beperking, kan shoppen hard werk zijn in plaats van een leuke tijdsbesteding. Is het niet tijd voor verandering?
Feel the future of fashion's inclusivity!
De boodschap van SeeFeel is duidelijk: ervoor zorgen dan alle kledingstukken compleet inclusief zijn voor ALLE mensen, ook zij met een visuele beperking. Dat betekent functionele kledingstukken, maar zonder op esthetiek hoeven in te leveren.
Door tastbare details toe te voegen en door stof manipulatie te gebruiken, helpt SeeFeel vrouwen met een visuele beperking om zelfstandig kleding uit te zoeken. En dat stopt niet bij braille of een QR-code op de kleding labels. Elk kledingstuk heeft een duidelijk herkenbare textuur of detail die de drager vertelt welk kledingstuk ze in haar handen heeft. De drager wordt geholpen met een 3D braille logo die vertelt wat de kleur en maat van het kledingstuk is; er zijn labels die laten voelen welke kledingstukken bij elkaar matchen en een voelbaar detail in de nek elimineert het risico van het verkeerd aantrekken van een kledingstuk.
Het verhaal dat de collectie vertelt is dat we anders naar kledingstukken moeten kijken. Of eigenlijk: voelen.