Zoeken

Sluit zoeken
Terug naar Programma archief

(Archief) Body+Design - Seasoning Special

Design & Performance Co-Creations

Dit project was onderdeel van DDW 2021
Body + Design / United Cowboys — © Maarten van der Put

Voor de editie van 2021 van de Dutch Design Week willen we samenwerken met United Cowboys (dans- en performance gezelschap en Art House, gevestigd in Eindhoven), om een ​​nieuwe procesgerichte samenwerking tussen ontwerpers en performers te onderzoeken.

Body+Design - Seasoning Special

In tijden van verandering, onzekerheid en beperking voelen we ons als creatief collectief van ontwerpers en performers sterk in het voeden van niet-traditionele interdisciplinaire processen om de veerkracht in de kunsten en in design te vergroten.
Leren van elkaars specifieke benaderingen en het vinden van nieuwe duurzame uitgangspunten in co-creatie is de sleutel tot meer holistische en synergetische methodieken in onze wereld.

Synergie vertegenwoordigt een belangrijke intrinsieke waarde in al onze werken. Het concept van overspecialisatie die als een belangrijke factor bijdraagt ​​aan de problemen van de mensheid is niet nieuw. Het vermogen om uitgebreide creatiemethoden toe te passen in alle sectoren (sociaal, economisch, cultureel, politiek...) is de sleutel tot het collectief vormgeven aan een betere wereld om ons heen.
Als collectief van internationale kunstenaars willen we nieuwe gebieden verkennen en nieuwe bruggen bouwen tussen creatieve disciplines.
Verena Poeschl zal op twee middagen de workshop “Design for Evolution” organiseren. Deze workshop geeft inzicht in ontwerpmethoden voor een circulaire economie - van lineair naar circulair.

About the Design Workshop

The workshop offers an introduction to a new design era.
Design is the key to one of the most important principles of the circular economy: "Avoiding waste and pollution". As before, however, most things are developed according to a linear “take-make-waste” model. This means that in order to implement a circular economy, practically everything around us has to be rethought and redesigned - in other words, designed.
There is no one right way to develop products and services that generate neither waste nor pollution, or business models that extend the life cycle of products over decades. The concept of the circular economy provides the breeding ground for a wide variety of inno approaches - the most important strategies are dealt with in this workshop.

This is what the participants can expect:
The workshop enables a first immersion in the topic of circular design. After a theoretical introduction, with excursions into the areas of human centered design and consideration of the cradle-to-cradle principle, a closer look at the six most promising circular design strategies follows.
The second, interactive part introduces the participants to the topic of circular design.

Goals of the workshop

Goals of the workshop:

In this workshop, possibilities are shown to respond more innovatively and purposefully to the needs of the target groups in the context of a product or service development process. A close look at functional and emotional demands and the application of the most important circular design strategies will lead the participants to future-oriented ideas that have a positive influence on our society.

The participants can take this with them:
- an insight into the principles of the circular economy
- an understanding of the social, economic and environmental benefits of the model
- getting to know the circular design process
- the selection and application of the appropriate circular design strategy for the respective design challenge
a new awareness of the potential for change and redesign possibilities
target group
- This workshop is a suitable introduction to the topic