Zoeken

Sluit zoeken
Terug naar Programma archief

(Archief) Future Work

Communiceren en Creƫren in Simulated Reality.

Dit project was onderdeel van DDW 2022
ConceptD Laptop

Dimenco gelooft dat de gebruiker met Simulated Reality display-technologie presence kan creƫren in een 3D-wereld zonder wearables. Met onze Simulated Reality Connectivity en Creation demo's kan je interactie aangaan met virtuele 3D-objecten en de aanwezigheid van een virtuele avatar ervaren.

Wat is Simulated Reality

De toekomst van werken verandert. Tijdens de pandemie werken we steeds meer vanuit huis, virtueel; zowel tijdens het creƫren als tijdens samenwerken. Deze nieuwe manier van werken wordt steeds vaker de standaard en brengt vele mogelijkheden en uitdagingen met zich mee. Hoe design je voor een virtuele wereld, en hoe communiceer je je werk virtueel? Wij bij Dimenco geloven dat Simulated Reality een bouwsteen is voor het werken van de toekomst.

Door het gebruik van stereoscopie projecteert een SR display een uniek beeld in je linker- en rechteroog, waardoor je zonder bril 3D beelden kunt zien. Door dit 3D beeld te combineren met andere zintuigen zoals geluid en hand interactie, kunnen we realiteit en virtualiteit mengen. Bezoekers aan Dimencoā€™s Connectivity and Creation use cases kunnen interactie aangaan met virtuele 3D objecten, en de aanwezigheid voelen van een ander persoon waarmee ze Ć©cht kunnen pratenā€“ allemaal in een compleet virtuele omgeving zonder het gebruik van een onhandige VR bril of andere wearables.

Connect ā€“ Hoe communiceer je in Simulated Reality?

Videobellen is een geweldig alternatief voor het persoonlijk ontmoeten van mensen, waardoor we nog steeds kunnen communiceren en samenwerken. Maar non-verbale communicatie is moeilijker over te brengen via 2D.



Telepresence is het gevoel van aanwezig zijn in een virtuele wereld en is een belangrijke factor van online samenwerken. Om dit gevoel te creĆ«ren, moeten de positie, beweging en stem van de beller zo nauwkeurig mogelijk worden overgedragen. Daarom zijn wij gaan onderzoeken of Simulated Reality telepresence kan verhogen. Twee bezoekers kunnen met elkaar communiceren via 3D virtuele avatars. Deze avatars worden in realtime geanimeerd met behulp van face-tracking. Dit betekent dat de avatar beweegt en praat net als de bezoekers. Door deze avatars in een 3D-omgeving te plaatsen, en ze een plek te geven in onze echte wereld, kan er meer telepresence worden gecreĆ«erd.ā€Æ

Create ā€“ Hoe kan je creĆ«ren in Simulated Reality?ā€Æ

CreĆ«ren voor een virtuele wereld bevat vaak 3D-objecten. Denk bijvoorbeeld aan productontwerp, 3D-printen, gamedesign of animatie. Deze disciplines gebruiken 3D modellen om bijvoorbeeld prototypes te maken, of een verhaal te vertellen. Nu worden deze modellen in 2D gemaakt, wat resulteert in een ontbrekende dimensie. Met Simulated Reality voegen we deze dimensie toe. Dit brengt details in 3D-modellen naar voren en het presenteren van je werk heeft meer impact.ā€Æ

Als je je ooit hebt afgevraagd hoe het is om 3D in echt 3D te creĆ«ren, probeer onze tools die gericht zijn op het ontwikkelen in SR tijdens de Dutch Design Week. Deze tools zijn allemaal te proberen op de nieuwe Simulated Reality ConceptD-laptop van Acer. Denk hierbij aan het visualiseren van 3D-modellen, waarbij je de mogelijkheid hebt om je eigen 3D-modellen mee te nemen om te proberen in SR. Om deze 3D-modellen te maken, probeer onze plug-in voor Blender en breng deze tot leven in Unreal of Unity.ā€Æ

Play video

Interaction Simulated Reality

Connect with Simulated Reality

SR Pro Display