Dit project bestaat uit 4 voorstellen ontworpen door architectuurstudenten, gericht op het digitaal faciliteren van ruimtes voor kunstenaars, makers en ontwerpers - zogenaamde creatieve hubs. Ze gebruikten virtual reality om hun ideeƫn te creƫren, te beoordelen en te presenteren in de metaverse
Hoe kunnen we creatieven helpen verder te gaan dan de fysieke beperkingen en deel te nemen aan een a
Met de voortdurende ontwikkeling van de gedigitaliseerde wereld opent zich een ander spectrum van mogelijkheden voor de creatieve industrie. Puur fysieke locaties, waar kunstenaars, makers en andere creatieven gehuisvest zijn, kunnen meer dan ooit tevoren in de virtuele wereld worden uitgebreid met behulp van instrumenten als virtual reality of de metaverse. Virtuele creatieve hubs, stellen mensen in staat te communiceren, te co-creƫren of hun werk of diensten te verkopen, op een heel ander niveau, zonder ruimtelijke, geografische of culturele beperkingen. Hoe ziet architectuur voor de metaverse eruit? Hoe verschilt ze van fysieke structuren? Welke functies kunnen we creatieven bieden om de kwaliteit van hun werkdag te verhogen? Hoe kan virtual reality worden gebruikt om deze ruimtes niet alleen te ervaren maar ook te creƫren? Dit zijn enkele van de vragen die we stellen aan de studenten die de uitdaging zijn aangegaan om hun virtuele creatieve hubs te ontwerpen, in teams van 4. Het resultaat is een set van 4 totaal verschillende virtuele werelden, toegankelijk met een VR-headset, een computer of een mobiel apparaat, die hun interpretaties van het begrip presenteren.