Zoeken

Sluit zoeken
Cringe or Cool?

(Archief) Eat Dust

Dit project was onderdeel van DDW 2023
Eat Dust

Dit werk herinterpreteert de ooit ineenkrimpende elementen van de importautocultuur uit de jaren 90. Het doel is om de verloren symboliek te heroveren die identiteit en verbondenheid vertegenwoordigde. Het omvat de vernietiging en esthetisering van bedrijfslogo’s, om een ​​diepere verbinding met de

Autocultuur

In de jaren negentig dienden auto's als een verlengstuk van de culturele identiteit voor Aziatisch-Amerikaanse gemeenschappen, in tegenstelling tot de idealiserende blanke Amerikaanse levensstijl. De geïmporteerde auto-esthetiek in Los Angeles vertegenwoordigde dit verzet, waarbij gebruik werd gemaakt van aanpassingen om op te vallen en zich te onderscheiden van de reguliere waarden en normen. Nu associëren we deze esthetiek echter vaak met de onaangename en hypermannelijke trends van die tijd, wat resulteert in het verlies van de oorspronkelijke betekenis en het achterlaten van een aanhoudend stigma.

Dit werk heeft tot doel de ooit ineenkrimpende elementen van de importautocultuur uit de jaren 90 opnieuw te bedenken en nieuw leven in te blazen. Het doel is om hun culturele waarde terug te winnen en deze opnieuw vorm te geven, waarbij de verloren symboliek wordt heroverd die identiteit en verbondenheid vertegenwoordigde. Het gaat om de vernietiging en esthetisering van bedrijfslogo’s, waarbij deze door het consumentisme gedreven symbolen worden toegeëigend om een ​​diepere verbinding met de persoonlijke identiteit te verkrijgen.

Andere deelnemers

Cringe or Cool?

Vorige Volgende

Andere deelnemers

Cringe or Cool?