Zoeken

Sluit zoeken
What if Lab: wellbeing in the city

(Archief) BODYSCAPE

Hoe kunnen we meer buiten werken, ontmoeten en rusten?
BODYSCAPE faciliteert dit, door interventies in het landschap van onze parken en online.

Dit project was onderdeel van DDW 2021
BODYSCAPE to meet outside - experiment #13 — © Marielle van Uitert

Buiten zijn is gezond en fijn. En we kunnen overal verbonden zijn.
Maar hoeveel van al uren die we werken, rusten of vergaderen, zijn we eigenlijk buiten? Ontwerper Rombout Frieling laat zien dat we meer buiten kunnen zijn als we ons – letterlijk – anders opstellen dan het zitten op bankjes.

Veldonderzoek. Letterlijk.

Terwijl er legio speel- en sportplekken buiten te vinden zijn, is de buiten-omgeving vaak nauwelijks ontworpen voor de activiteiten waar we het grootste deel van de dag mee bezig zijn.

In een echt veldonderzoek maakte ontwerper Rombout Frieling talloze experimentele interventies waarmee hij tientallen mensen buiten trok om te werken, ontmoeten en rusten. Hij ontdekte dat we veel meer buiten kunnen zijn als we ons - letterlijk - anders opstellen.

Zo bleek dat je prima op je laptopscherm werken, zelfs als je van de zon geniet, áls je maar in de goede richting zit ten opzichte van de zon. Ook kun je heerlijk samen een film kijken in het gras en zonder kramp, áls je een spiegel hebt. En je kunt zelfs presentaties geven, als je je scherm deelt met ieders telefoon.

BODYSCAPE is een voorstel om het landschap van onze parkjes zo in te richten dat het een rijkheid aan mogelijkheden geeft om buiten te werken, ontmoeten en rusten, door slim om te gaan met hoogteverschillen en begroeiing.

Online helpt www.BODYSCAPE.to ons over de drempels daarnaartoe.

Wil jij al naar buiten?

BODYSCAPE impression — © Rombout Frieling lab

BODYSCAPE to meet outside - experiment #13 — © Rombout Frieling lab

BODYSCAPE impression — © Rombout Frieling lab

BODYSCAPE experiments

Andere deelnemers

What if Lab: wellbeing in the city

Vorige Volgende

Andere deelnemers

What if Lab: wellbeing in the city