Zoeken

Sluit zoeken
ABN AMRO Gelijke Kansen Paviljoen

(Archief) Inclusie is 365 dagen per jaar onderwerp

Praat over inclusie op het #WorkplacePride-bankje

Dit project was onderdeel van DDW 2021
ABN AMRO Gelijke Kansen Paviljoen — © Hannie Verhoeven

Wist je dat de acceptatie van LHBTI+ mensen in Nederland terugloopt? Dat blijkt uit onderzoek door actualiteitenprogramma EenVandaag onder personen uit de LHBTI+ gemeenschap. Vorig jaar vond 48% van de ondervraagden Nederland een gidsland. Nu is dat nog maar 32%.

In steeds meer landen groeit de LHBTI+ acceptatie juist

Dat Nederland volgens de ondervraagden geen koploper meer is, is niet alleen slecht nieuws. In steeds meer landen groeit de LHBTI+ acceptatie juist, waardoor de voorsprong die Nederland ooit had kleiner wordt. Toch geven zes op de tien LHBTI+ personen aan dat uitkomen voor je seksuele oriëntatie of genderidentiteit een probleem is in Nederland. 54% voelt zich niet vrij om hand in hand te lopen met een partner. En vier op de tien ondervraagden heeft negatief gedrag meegemaakt omdat ze zijn wie ze zijn.

Praat erover op ons bankje

Het #WorkplacePride-bankje is in 2018 door Boomerang ontworpen voor een videocampagne van ABN AMRO. In de video’s vertellen verschillende LHBTI+ medewerkers over hun ervaringen met inclusie en acceptatie op de werkvloer. Zie je de knik in het zitgedeelte? Als je met meerdere mensen tegelijk plaatsneemt, dan dwingt de vorm van de zitting jullie om dichter bij elkaar te komen.

Bij ABN AMRO staat LHBTI+ acceptatie elke dag op de agenda, want iedereen binnen de bank moet zichzelf kunnen zijn. Veilig en zonder taboes. Dat is de hoogste vorm van vrijheid. We streven naar een cultuur waarin je zorgeloos kunt uitkomen voor je identiteit of seksuele oriëntatie, ook binnen de samenleving. Daarom organiseren we niet alleen grote campagnes tijdens Prideweek, maar hebben we ook een Pride+ Community en maken we het onderwerp het hele jaar door actief bespreekbaar. Zo werken we mee aan een inclusievere maatschappij waarin het niet meer uitmaakt wie je bent en op wie je valt.

Hoe scoren we zelf?

Ons laatste interne onderzoek uit 2018 laat zien dat we een LGBTI+ vriendelijke organisatie zijn. Maar dat is geen reden om achterover te leunen. Elk jaar toetsen we ons LGBTI+ beleid aan de Workplace Pride Global Benchmark. Onze jaarlijkse score laat zien hoe we ons als bedrijf ontwikkelen en op welke specifieke onderdelen we ons kunnen verbeteren. Kijk naar de vloersticker en zie hoe ABN AMRO scoort op de Workplace Pride Gobal Benchmark (2020).

Play video

Andere deelnemers

ABN AMRO Gelijke Kansen Paviljoen

Vorige Volgende

Andere deelnemers

ABN AMRO Gelijke Kansen Paviljoen