Zoeken

Sluit zoeken
Ga naar vorige pagina

VPRO

De VPRO draagt als progressieve mediaorganisatie graag bij aan de agenda van de toekomst. Inspirerend. Activerend. Soms gekscherend. Breinvoer voor iedereen die nieuwsgierig is en openstaat voor rake ervaringen. Dat kan best schuren met je eigen kijk. Juist waar het piept en kraakt, ontdek je vaak een verrassend perspectief.

De VPRO biedt pioniers een podium die met vernieuwende ideeën een positieve draai geven aan de wereld van morgen. Daarom is de VPRO mediapartner van DDW, met het programma De wereld van Dutch Design op NPO 2, verslagen online en in de VPRO Gids.

De VPRO kietelt je brein met originele verhalen. Verhalen die je raken en je wereld verrijken met een ander beeld. Goed voor een frisse blik en af en toe de slappe lach.

Breinvoer

Sta je open voor verrassende ervaringen, andere perspectieven, nieuwe inzichten en af en toe een goede grap? Dan zoek je het waarschijnlijk ook vaker buiten dan binnen de gebaande paden. Treft, want daar kom je de VPRO tegen met originele verhalen voor iedereen die zijn leven inhoud, diepgang, kleur en richting wil geven. In audio en video daagt de VPRO je uit met een prikkelende dosis breinvoer dat het laat kraken in je bovenkamer. Lineair, online en on demand.

Perspectief op de wereld

De VPRO biedt inzicht op wat er in de wereld speelt met radio- en tv-programma’s als Bureau Buitenland, Nooit meer slapen, VPRO Tegenlicht, De avondshow met Arjen Lubach, reisseries zoals Onze man bij de Taliban en Langs de nieuwe zijderoute, en podcasts als De Deventer mediazaak of De plantage van onze voorouders. De VPRO wil het media-aanbod voortdurend verrijken met nieuwe perspectieven en doet dat vaak in samenwerking met verschillende organisaties in de creatieve sector. 

Innovatie zit in ons DNA

Dus is er bij de VPRO ruimte voor onorthodoxe ideeën van creatieve pioniers, die experimenteren met vernieuwende concepten en vertelvormen op alle platforms, hierbij uitgedaagd door het steeds veranderende mediagebruik. Met behulp van de afdeling innovatie & digitale media en een eigen medialab, participeert de VPRO in de nieuwste ontwikkelingen en technologieën, die vervolgens hun weg vinden naar de programmering. Van AI songfestival tot Maandverbond, een hormoonsafari van 28 dagen op Telegram.

Play video