We zoeken naar een evenwicht in een tijd waarin Covid verschillende manieren van omgaan met elkaar en de wereld om ons heen doet versnellen of een breuk veroorzaakt.
Als Covid ons iets leert, is het wel dat inclusiviteit nog geen vast patroon is in ons dagelijks leven. De tweedeling kansrijk – kansarm wordt alleen maar groter. Met communicatieve projecten, activiteiten en schoonheid wil Social label de poëzie van ‘het zijn’ vangen. Samenwerken als sleutel tot verandering naar een samenleving gebouwd op andere pijlers die meer sociaal, democratisch en gezamenlijk ontworpen worden voor een beter humaan bestaan. Dat verdient iedereen. Design kan deze veranderende rol spelen om werk betekenis te geven en weer deel te nemen aan de samenleving. We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt met de community aan producten voor een sociaal duurzaam huis. We tonen dit in het roze huis, een kijkje in de keuken, waarin je kunt samen zijn, eten, praten, discussiëren maar waarin je je ook terug kan trekken. Een intieme setting waar de tijd stil staat. De toekomst van Social label ligt in het democratiseren van de schoonheid, ‘het zijn’ en het omringen met design van betekenis.
Social label presenteert educatiepilots en updates >WARM ism ontwerper Edward van Vliet en zorgorganisatie Pameijer Rotterdam, Social label>VEEG ism ontwerper Dick van Hoff en Craft-atelier Social label Lab. Social label>KOM ism ontwerper Edwin Vollebergh, Studio Boot en Cello Zorg en Reinier van Arkel. Educatiepilot> SCHOON, design studenten ism leermeesters en Artenzo, creatieve werkplaats van Amarant in Tilburg. Daarnaast is vanuit het Move - atelier van Social label een dans pilot gestart met de titel " Zullen we samen" .
Al deze nieuwe Social label producten en activiteiten die we tijdens DDW presenteren, zijn ontstaan in Covid-tijd en hebben allemaal een beschermende
factor voor iets dierbaars of vertellen hun eigen verhaal. Tijdens de DDW zullen live workshops van de makers plaatsvinden om zo hun talenten aan het publiek te laten zien.