Zoeken

Sluit zoeken
Class of 22

(Archief) Creative Power for Transition

HKU Class of 22

Dit project was onderdeel van DDW 2022
Julia Hurks / Anomaly

We zullen moeten veranderen. Renoveren, soms verliezen, misschien zelfs verhuizen. Naar het water? Uit het water? Werken wij samen? Of trekken we ons terug? En hoe vinden we elkaar in die transitie naar een nieuwe, groenere omgeving?

HKU Class of 22: Creative Power for Transition

We zullen moeten veranderen. Verbouwen, soms verliezen, misschien zelfs verplaatsen. Naar het water toe? Van het water af? Werken we samen? Of trekken we ons terug? En hoe vinden we elkaar dan, in die transitie naar een nieuwe, groenere leefomgeving?

In een tijd van grote verandering is de plek waar we leven van onschatbare waarde.
Een plek die we moeten koesteren, maar ook moeten voorbereiden op wat komen gaat. Hoe kunnen we de verbeelding van betrokken bewoners, marktpartijen en overheden inzetten in gebiedsontwikkeling? Welke rol kunnen spel en experiment hierin spelen? Hoe belangrijk zijn durf en creativiteit in deze transitie?

Met als thema Creative Power for Transition geven onze alumni blijk van hun toekomstvisie.
Deze jonge ontwerpers van diverse opleidingen van HKU hebben met dit werk eindexamen gedaan in de zomer van 2022. Met het werk wil deze nieuwe generatie een betekenisvolle bijdrage leveren aan de maatschappelijke dialoog over hoe we onszelf opnieuw kunnen uitvinden.

Designers

De designers van HKU Class of 22:

Julia Hurks (Product Design)
Anomaly

Anomaly is een vertaling van een persoonlijke ervaring zo intens, dat hij niet uit te drukken is in woorden. Julia Hurks hoopt dat haar installatie helpt bij het verwerken van traumatische ervaringen en ongrijpbare gevoelens een plek geeft.

Cheyenn Pinas (Product Design)
The Magnitude

Voor haar afstudeerwerk The Magnitude voerde Cheyenn gesprekken over identiteit, die ze verwerkte in podcasts en gepersonaliseerde prints.

Fleur van der Linden (Illustration)
Building Sinergi

Building Sinergi is een journalistieke zoektocht naar een toekomst waar natuur, mens en technologie samenwerken. Door routes te volgen ontdek je hoe biodesign, kunstmatige intelligentie en sociale duurzaamheid een rol spelen in een organische stad.

Juul van der Zandt (Graphic Design)
Sense of Space (S.O.S.) & Passage

Sense of Space is ontstaan vanuit de obsessie en angst om te verdwalen. Het is een visuele manier om zowel fysiek als mentaal door een stad te dwalen. Aan de hand van wegwijzers die juist desoriënterend werken wordt de wandelaar zich bewust van een omgeving waarin het gewone ongewoon wordt.

Moayad Alhariry (Graphic Design)
Diyar

Wat neem je mee en wat laat je achter als je halsoverkop gedwongen bent je thuis te verlaten? In deze korte animatiefilm met een ingetogen kleurenpalet probeert een vluchteling het symbolische licht van zijn huis brandend te houden.

Myrthe Mandemakers (Master Crossover Creativity)
Mensgericht ontwerpen voor een groene toekomst

De plant is de oplossing voor alles. Dat is het uitgangspunt voor het werk van Myrthe Mandemakers. Hoe kan het gebruik van spel, experiment en verbeelding bijdragen aan een betere relatie tussen mens en natuur? Het doel is mensen activeren om nieuwe relaties aan te gaan met planten, voor de natuur te zorgen en bij te dragen aan de biodiversiteit in hun eigen omgeving.

Robert Wienk (Master Crossover Creativity)
A + @ = 3, Toekomstperspectief 2100

Het Twentse landschap maakt zich op voor drie grote transities. A + @ = 3 onderzoekt hoe verbeelding een rol kan spelen in het betrekken van bewoners bij beleidsvorming rondom deze transities door het inzetten van een serious game.

Robert Wienk / A + @ = 3, Toekomstperspectief 2100

Fleur van der Linden / Building Sinergi

Andere deelnemers

Class of 22

Vorige Volgende

Andere deelnemers

Class of 22